Concert met orgel en hobo in Stompetoren

Zondagmiddag 16 oktober om 15 uur wordt in de kerk in Stompetoren een concert gegeven door Tjeerd van der Ploeg, orgel, en Esther van der Ploeg, hobo. Dit is in het kader van een serie van zes Leeghwaterconcerten op de monumentale orgels in onze regio. Het is de bedoeling dat bij elk van deze concerten het orgel bespeeld wordt in combinatie met een ander muziekinstrument of  andere presentatie. En in Stompetoren is er dan ook nog sprake van een andere combinatie: de muzikanten zijn dochter en vader!

Tjeerd van der Ploeg behaalde in 1985 zijn diploma met als hoofdvak orgelsolospel. Ook heeft hij diploma´s behaald voor koordirectie, kerkmuziek en een aantekening voor improvisatie. Hij is sinds 2002 organist en dirigent van de St. Christoforuskerk in Schagen, waar hij op het beroemde Nicholson-orgel regelmatig concerten geeft. Hij concerteerde ook in diverse Europese landen en in de Verenigde Staten.

Esther van der Ploeg behaalde in 2013 haar Bachelor of Music in Rotterdam en in 2017 de Master of Music in Berlijn. Zij speelt als freelancer in orkesten, zoals het Radio Philharmonisch Orkest. In 2019 studeerde zij af in de oude muziek aan het conservatorium in Amsterdam. Als barokhoboïste speelde zij onder meer bij de Nederlandse Bachvereniging en andere orkesten in binnen- en buitenland.

Het veelbelovend programma bestaat uit werken van componisten uit de achttiende eeuw en daarna. Van harte aanbevolen.

Toegang € 15.

Kaarten zijn ook verkrijgbaar bij de ingang van de kerk.

Leeghwaterconcerten

Info bij Eel.