Het paastasje

Daar was hij dan. Nadat het idee was geboren om producten te laten maken door mensen met een beperking, zijn we als commissie aan het werk gegaan. Want ja, hoe pak je zo iets nu aan en welke instellingen kunnen er iets voor ons betekenen. Al pratende kwamen we aan bij instellingen die we konden vragen om bv. een mooie kaart te maken van geschept papier, speciale kaarsjes voor de Pasen, een keramiek figuurtje en niet te vergeten het paasbrood en paaslam.

We verdeelden de instellingen en gingen contact leggen. Iedere instelling vond het een geweldig idee om iets te maken voor ons paastasje alleen was er één probleem: Men wist niet of ze het op tijd klaar konden krijgen. Want 175 stuks was wel een grote order en het gaat daar niet zoals bij productiebedrijven, zo van ‘U vraagt en een week later is het klaar’. Toch hebben al deze instellingen verschrikkelijk hun best gedaan om alles op tijd klaar te krijgen. Wat waren ze blij met onze opdracht en wat waren ook de makers blij. Ze moesten een grote opdracht maken voor de kerk. Het was ontroerend hoe iedereen op zijn of haar manier zijn best heeft gedaan. Toen we alle spullen gingen ophalen hoorden we de verhalen. Nee, ze hadden nu geen tijd voor iets anders want ze hadden een grote opdracht van de kerk.

Prachtig om te zien dat deze mensen met een beperking het serieus nemen om voor ons iets te maken. Eigenlijk is het alleen maar een win-win-winsituatie. Wij krijgen prachtige producten met zorg gemaakt, de makers zijn blij dat ze het voor ons mogen doen en de ontvangers zijn blij met het tasje wat ze voor de Pasen uitgereikt krijgen.

We zijn als commissie heel tevreden dat het aan alle kanten zo geslaagd is geweest. De reacties van de ontvangers waren ook voor ons, als commissie, hartverwarmend. Prachtig om zo de kerk in de omgeving te laten zien. De adressen staan op de producten, dus wilt u nog eens gaan kijken in de winkeltjes dan is dat altijd mogelijk.

We willen graag iedereen bedanken die deze actie tot een succes gemaakt hebben. De makers, de rondbrengers en de inpakkers. Het was met elkaar een mooi project.

De Tasjescommissie

2 antwoorden op “Het paastasje”

1. Geweldige actie, mooi tasje maar nog mooier waar de inhoud vandaan komt. Complimenten dames!

Reacties zijn gesloten.