Grote kerk Schermerhorn

Vrienden zijn voor de kerk van onschatbare waarde. Zij zorgen niet alleen voor de noodzakelijke inkomsten om de kerk draaiend te houden, zij zijn ook degenen die dat prachtige gebouw in het hart van het dorp dragen. Stel je eens voor: wat zou Schermerhorn zijn zonder die kerk? Mocht u donateur of vrijwilliger willen worden dan bent u van harte welkom. U kunt bij ons doneren op twee manieren

1. Doneer rechtstreeks online
  2. Doneer via een bank overschrijving op IBAN NL42RABO 0153423617, t.n.v. St. Vrienden van de Grote Kerk Schermerhorn, onder vermelding van: Donatie 2019 en uw voorletters en achternaam.

Het bedrag laten we aan u over. Vorig jaar was het gemiddelde gedoneerde bedrag 22,50 euro. Wanneer u ons optimaal en met meer belastingvoordeel wilt steunen, kunt u kiezen voor een periodieke schenking. Neemt u eens een kijkje naar de mogelijkheden hiervoor op de website. Onze donateurs worden gedurende het jaar via de nieuwsbrief op de hoogte gehouden van de programma’s en andere ontwikkelingen. Daarnaast kunnen zij profiteren van aanbiedingen. Zoals bijvoorbeeld kortingen op een entreebewijs of een 2e entreebewijs gratis. U wordt hiervan via een extra donateurs-bericht op de hoogte gebracht.

Wat doen wij zoal met uw geld?
We hebben het geluk dat er een bijzonder orgel in onze kerk staat. Uit een rapport van een deskundige: ‘het fraaie instrument werd in de tweede helft van de 18e eeuw vermoedelijk door Jacob Courbain gebouwd. Het is een belangrijk werkstuk van een orgelmaker die we in Noord-Holland nauwelijks tegenkomen.’ Het instrument moest dringend een grondige renovatie ondergaan. Dankzij uw geld en de inzet en bijdragen van Stadsherstel (sinds de restauratie de eigenaar van het gebouw) is op dit moment de firma Flentrop aan het werk. Alle orgelpijpen zijn verwijderd en van jarenlang stof bevrijd, en kapotte onderdelen worden vervangen. Dankzij uw bijdragen konden wij bijvoorbeeld ook in maart jl ook de Grote Kerk Bode uitbrengen, vier bladzijden in de Uitkomst en de Kogge (verspreiding: totaal 35.000 brievenbussen). Ruime PR voor de kerk, het programma en wat er allemaal mogelijk is in onze prachtige kerk. In de hoop dat velen de kerk zullen huren, want ook die inkomsten hebben we dringend nodig.

Ook zo’n blije vrijwilliger worden?
Met deze foto danken wij het fantastische team vrijwilligers dat het zeer geslaagde project “Schermerhorn, óók een familie” organiseerde. Ze stopten er vele uren in en het leverde een prachtig programma op met veel publiek en belangstelling. Bovendien waren de naspeuringen ook voor hen zelf interessant. Net als al die andere vrijwilligers brengen zij leven in de kerk: wij zijn heel blij met de mensen die hun talenten en hun tijd inzetten voor al die mogelijkheden die ons schitterende monument biedt. Ook meedoen? Meld u aan!

Hartelijke groet,
Maurice Peeters