Kaarten naar gevangenen

Wat is het een rare en onzekere tijd. Een tijd waarin er geen kerkdiensten zijn, we elkaar niet kunnen ontmoeten en ook niet altijd weten hoe het nu met iedereen gaat. De wereld wordt langzamerhand kleiner en we worden door de maatregelen die genomen worden op onszelf teruggeworpen.

Dat houdt ook in dat alle activiteiten die wij met elkaar in de kerk doen ook niet meer doorgaan. Zo ook het kaarten sturen naar gevangenen.

In eerste instantie waren we van mening dat iedereen ons kon bellen als hij of zij een kaart wilde versturen naar een gevangene maar bij nader inzien geeft dat ook veel gedoe. Je moet postzegels in huis hebben en anders moeten ze gekocht worden in het winkelcentrum wat ook allemaal weer risico’s met zich meebrengt.

Daarom hebben we besloten als diaconie om de kaarten zelf te versturen naar de gevangenen. Krijgen deze mensen toch de paasgroet die voor hen bestemd is, alleen missen ze het persoonlijke berichtje van ieder van ons, dat is jammer, maar op dit moment de enige oplossing. De diaconie heeft 45 kaarten naar gevangenen gestuurd en we hopen dat het volgend jaar allemaal weer op onze eigen manier kan.

Ik hoop dat iedereen gezond blijft en let goed op jezelf maar ook zeker op de ander.

Groet, namens de diaconie, Wil