Kerkdiensten in maart afgelast

Op donderdag 12 maart heeft onze overheid ingrijpende maatregelen afgekondigd om de verspreiding van het Coronavirus in ons land tegen te gaan.

De Protestantse Kerk in Nederland raadt gemeenten aan in ieder geval tot 31 maart alle bijeenkomsten met meer dan 100 bezoekers af te gelasten. Hieronder vallen ook kerkdiensten.

De kerkenraad heeft van het breed moderamen van de classicale vergadering van Noord-Holland het advies gehad om ook kerkdiensten die bezocht worden door minder dan 100 kerkgangers af te gelasten. Veel van deze diensten worden bezocht door juist ouderen, die gerekend moeten worden tot de meest kwetsbare groep.

Daarom heeft de kerkenraad besloten de diensten tot 31 maart af te gelasten. Wij begrijpen, dat dit voor u een ingrijpende beslissing is en vragen om uw begrip voor deze maatregel.

Op zondag 15 maart zal ds René de Reuver, scriba van de Protestantse Kerk, voorgaan in een korte viering vanuit de kapel van het landelijk dienstencentrum in Utrecht. De uitzending daarvan wordt verzorgd door de EO en begint op NPO2 om 09.20 uur. Dat is ook online te volgen.

Via de website en de nieuwsbrief willen we zoveel mogelijk gemeenteleden bereiken. Maar ook via de wijkteams wordt geprobeerd om iedereen te informeren. Daarnaast willen we u vragen om mensen in uw omgeving op de hoogte te brengen van deze maatregel.